22.10.25
מאת:מערכת חשמליות. עורך האתר: דר’ חנן גולן. תצלומים: KIA
קיה EV3 הוא הדגם החשמלי המלא הרביעי של קיה שמגיע לישראל כשנה לאחר שהושק בעולם. ה-EV3 שזכה בתואר “מכונית השנה בעולם 2025” ובפרסים רבים נוספים הוא רכב פנאי קומפקטי מסגמנט C-SUV והוא מוצע בשלוש רמות גימור ועם שני סוגי סוללה, SR רגיל ו-LR לטווח ארוך.
עיצוב חיצוני
רכב הפנאי החשמלי של קיה מציג עיצוב דומה לאלו של דגמי קיה החשמליים, בעיקר ה-EV9 הגדול, עם מראה רבוע, חלק אחורי מפוסל, יחידות תאורה צרות מלפנים ובתי גלגלים וחישוקים בולטים. הממדים שלו לא גדולים (אורך כולל 4.3 מטרים) אבל הוא מצליח ליצור רושם ויזואלי, במיוחד בהשוואה לדגמים סיניים בעלי עיצוב גנרי.
עיצוב פנים
עיצוב הפנים סטנדרטי למדי ללא אלמנטים יוצאי דופן, איכות החומרים אינה אחידה ויש לא מעט משטחים מפלסטיק בסיסי עם תחושה חלולה ונוקשה.
סביבת נהג והנדסת אנוש
סביבת הנהג הדיגיטלית כוללת מסך פנורמי שמאגד את לוח המחוונים ואת מסך המולטימדיה אליו מצטרף הגה דו-חישורי עם כפתורי תפעול. יש מתגי תפעול פיזיים לבקרת האקלים ויש גם משענת יד ממנה נשלף משטח עבודה אבל אין תא אחסון סגור מתחתיה. המושבים נוחים, העברת ההילוכים נעשית באמצעות מנוף לצד ההגה עליו ממוקם גם כפתור ההתנעה. המיקום של בלם היד משמאל להגה אינטואיטיבי פחות.
מרחב ואבזור
ממדיו של ה-EV3 כאמור לא גדולים וזה מורגש בעיקר במושב האחורי שאינו צפוף אבל גם אינו מרווח כמו אצל חלק מהמתחרות עם בסיס גלגלים ארוך יותר. תא המטען מכיל 460 ליטרים ויש גם תא מטען קדמי Frunk בנפח של 25 ליטרים. רשימת האבזור מכילה את מרבית הדברים שתצפו למצוא ברכב משפחתי מודרני כמו קישוריות BT, בלם יד חשמלי, בורר מצבי נהיגה, חיישני חניה, אור וגשם, מסילות גג, שקעי USB ועוד. בשתי הגרסאות הבכירות מתווספים גג נפתח, משטח טעינה לסלולרי, משטח העבודה הנשלף (רק באקזקיוטיב), מושב נהג חשמלי וריפודי עור מלאכותי.
ביצועים, טווח וצריכת אנרגיה
יחידת ההנעה של EV3 כוללת מנוע חשמלי בעל הספק של 204 כוחות סוס ובחירה מבין שתי סוללות, 58.3 קווט”ש עם טווח מקסימלי של 432 ק”מ או 81.4 קווט”ש עם טווח מקסימלי של 589 ק”מ. הביצועים טובים עם תאוצה מאפס למאה תוך 7.5 שניות בגרסאות עם הסוללה הקטנה או 7.9 שניות עם הסוללה הגדולה, ומהירות מרבית של 170 קמ”ש – לא מרגש מאוד אבל בהחלט מספק.
התנהגות כביש ונוחות
אחד היתרונות של הקיה הוא בתחום נוחות ואיכות הנסיעה, שתיהן גבוהות. זהו רכב נוח בעל התנהגות כביש טובה וכיול מתלים מוקפד ולא רך או קשה מדי. גם איכות הנסיעה טובה ללא נדנודים או חבטות.
בטיחות
בסעיף הבטיחות EV3 מציעה מפרט בטיחות אקטיבי מלא וציון בטיחות ישראלי 7 (חסרה רק מערכת התראה על השארת ילדים ברכב כדי לזכות במיון 8 המקסימלי). הרכב זכה ב-5 כוכבי בטיחות של ארגון ה-EURO NCAP בגרסה המאובזרת בחבילת הבטיחות שמגיעה עם הדגמים המשווקים בישראל.
אהבנו: נוחות ואיכות נסיעה, טווח בגרסת LR, עיצוב ייחודי
אהבנו פחות: מרחב מאחור באופן יחסי לחלק מהמתחרות, איכות חומרים לא אחידה
שורה תחתונה: רכב חשמלי מוצלח ו”בוגר” ללא פאולים בולטים, ועם המוניטין של קיה – אלטרנטיבה מצוינת לסינים במחיר מקביל.
מחיר: 169,900 ₪ (EX 164,900, אקזקיוטיב LR 186,900)
מתחרים BYD אטו 3, צ’רי FX EV, ג’ילי EX5, דיפאל S05, איון V
מפרט טכני:
קיבולת סוללה 58.3 קוט”ש (81.4 גרסת LR)
טווח נסיעה 432 ק”מ WLTP (589 גרסת LR)
הספק / מומנט 204 כ”ס / 29 קג”מ
הנעה קדמית
מידות (א/ר/ג) 4300 / 1850 / 1560 מ”מ
בסיס גלגלים 2680 מ”מ
נפח תא מטען 460 ליטר
תאוצה 0-100 7.5 שניות
מהירות מרבית 170 קמ”ש
אחריות: 3 שנים ללא הגבלת קילומטר אחריות לסוללה ל-7 שנים או 150,000 ק”מ (המוקדם)
אודות עורך האתר: ד”ר חנן גולן, עורך ראשי ובעלים משותף של אתר “חשמליות”, הוא מהקולות הבולטים בעיתונות הרכב בישראל מאז 1995.
לאורך השנים שימש כעורך ראשי במגזינים ובאתרים מובילים, מרצה באוניברסיטאות, וחיבר ספרי עיון ופרוזה – תוך שילוב ייחודי של מומחיות מקצועית בעולמות הרכב וניסיון תקשורתי עשיר.
