חשמלית “0 ק”מ” – מציאה או מלכודת לפראיירים?

jeep avenger 3

15.9.2025
מאת:מערכת חשמליות. עורך האתר: דר’ חנן גולן. תצלומים: יצרן

כל מי שמחפש לקנות רכב חשמלי וודאי נתקל בעשרות מודעות שמבשרות על חשמליות אפס קילומטר בהנחות משמעותיות.
נשאלת השאלה אם כן, מה זה בכלל חשמלית אפס קילומטר, מה היתרונות והחסרונות של רכישת חשמלית עם אפס קילומטר והאם זה משתלם? כל התשובות במדריך שלפניכם.

 מה זה בכלל “חשמלית 0 קילומטרים”?

חשמלית אפס ק”מ היא מכונית חשמלית חדשה שעברה הליך רישוי ונרשמה כיד ראשונה למרות שמעולם לא נסעו בה. לגבי כל מכונית חשמלית שמגיעה ארצה נספרת שנה מחודש הייצור שלה ואם היא אינה נמכרת, היבואן צריך לרשום אותה על שמו והיא הופכת ל”חשמלית אפס קילומטר”. התהליך הזה נקרא גיול כאשר החשמלית רשומה אמנם כמכונית משומשת שיש לה בעלים (היבואן) אבל למעשה מעולם לא נעשה בה שימוש ומבחינה טכנית היא חדשה לחלוטין. היבואנים, משווקים את המכוניות האלו שנרשמו על שמם ביד ראשונה כמכוניות 0 ק”מ ומוכרים אותן בהנחות משמעותיות. 

לפי מחירון לוי יצחק, הערך של מכונית מגוילת יורד ב-11%, גם בקנייה וגם במכירה לאחר מכן. בפועל, היבואנים מציעים חשמליות אפס קילומטרים בהנחות גדולות אפילו יותר. על פי הערכות, בין 10-15% מהמכוניות שנמכרו בארץ השנה הן “אפס קילומטרים” – עדות לכך שהלקוחות מנצלים את ההצעה הייחודית הזו. זאת ועוד, במקרה של מכוניות חשמליות, אחוד הגיולים גבוה במיוחד ולמעלה מחצי מהמכוניות שעברו גיול השנה היו מכוניות חשמליות וזאת בשל מלאים גדולים שיובאו ארצה לפני העלאת המס על רכב חשמלי. עובדה זו פותחת פתח לעסקאות רבות של חשמליות אפס קילומטרים.   

מקור נוסף ממנו ניתן לרכוש חשמלית אפס קילומטר הוא מחברות הליסינג וההשכרה. אלו, רוכשות כמויות גדולות של רכבים מיבואני הרכב ולכן יש להן יתרונות לגודל וכושר מיקוח והן קונות רכבים במחירים נמוכים מאלו שמשלם הצרכן הפרטי. מרבית הרכבים הללו  מושכרים או מוחכרים ללקוחות בעסקאות ליסינג, אבל בשנים האחרונות חלק נכבד מתוכם נמכר ללקוחות פרטיים מבלי שהוא הושכר או הוחכר ומבלי שנסע כלל – “חשמליות 0 ק”מ”. 

כשחברת ליסינג או השכרה רוכשת רכב מהיבואן היא רושמת אותו על שמה ולאחר מכן מוכרת אותו ישירות ללקוח הסופי בהנחה משמעותית של בין 10-14% ואפילו יותר מכך. עבורן מדובר באפיק הכנסה נוסף שמאפשר להן “להיפטר” מרכבים שהן לא הצליחו להחכיר. עבור הלקוח, המשמעות היא שהוא מקבל חשמלית חדשה לחלוטין בעלות הנמוכה באלפי עד עשרות אלפי שקלים בהשוואה למחיר של רכב חדש שנקנה מהיבואן. 

הנה כמה דוגמאות להפרשי מחירים והנחות למכוניות חשמליות 0 ק”מ בחודש אוקטובר 2025:


הדגם מוצע בשתי רמות גימור בסטנדרט אבזור עשיר ומפנק שלא נראה בשוק רכבי העבודה ומציב רף גבוה אף לרכבי פנאי יוקרתיים. הרכב מציע מענה מודרני, ירוק וחסכוני לצרכים של בעלי מקצוע ואוהבי שטח – מבלי להתפשר על כוח, שימושיות, נוחות או בטיחות. כל אלה מציבים את eTERRON 9 כאלטרנטיבה רלוונטית, משתלמת ומתקדמת לטנדרים בעלי מנוע דיזל.

רכישה מ-
דגם
מחיר כחדש (ש”ח)
מחיר אפס ק”מ (₪)
לובינסקי
MG5
158,888
108,888
לובינסקי
MG Marvel R
160,000
214,888
ליסינג
זיקר X
176,435
186,990
סמל”ת
ג’יפ אוונג’ר
184,900
164,900
Direct (דלק מוטורס)
מיני קאנטרימן E
317,463
259,000
Direct (דלק מוטורס)
ב.מ.וו. i5 40
600,174
429,900
MG Marvel
MG Marvel – רכב חשמלי איכותי בהנחה משמעותית

מה היתרונות של רכב חשמלי 0 קילומטר? 

היתרון המרכזי והמשמעותי ביותר של רכבים אפס קילומטר הוא המחיר המוזל – מקבלים רכב חדש שלא נעשה בו שימוש בהנחה משמעותית של 10-14%. חשוב לציין שבניגוד לעבר היצע רכבי האפס קילומטרים כיום רחב ומגוון. בתחילה, כשהאופציה לרכישה של מכוניות אפס קילומטר רק נפתחה, רוב הדגמים שהוצעו כאפס קילומטר היו דגמים פופולריים שמיועדים לשוק הליסינג, לעיתים ברמות גימור נמוכות מאלו שהוצעו ללקוחות פרטיים. כיום ניתן למצוא מגוון רחב של חשמליות מדגמים שונים וברמות גימרו שונות. 

רכבי אפס קילומטר זוכים לאחריות יצרן מלאה וזהה לזו של רכבים שנמכרים כחדשים והלקוח לא צריך להיות מודאג מירידת הערך שמתרחשת ברכישה של רכב חדש “רגיל” כי זו כבר מגולמת במחיר. 

יתרון נוסף הוא שמאחר והקנייה היא מיבואן או מחרבת ליסינג, ניתן להיעזר בשירותים נוספים של החברות הללו שמקלים על הקנייה כמו טרייד-אין או מימון, מה שלא קיים כשקונים למשל חשמלית משומשת מלקוח פרטי.

מיני קאנטרימן

מה החסרונות של חשמלית 0 קילומטר?

רכב אפס קילומטר הוא אמנם רכב חדש אבל יש לקחת בחשבון שהלקוח מקבל רכב יד שנייה ולא יד ראשונה, כאשר היד הראשונה היא “חברה” או “החכרה” ולכך יש משמעות במכירה עתידית. במחירוני לוי יצחק למשל יש הפחתה של 11% במקרה של רכב אפס קילומטרים, גם אם ברישיון הרכב רשום רק יד 1 ללא ציון מקוריות של חברה או השכרה. חשוב להזכיר שגם אם ברישיון לא מצוין סעיף המקוריות, המידע קיים במחשבי משרד הרישוי.   

לגבי האחריות, אמנם לרכב אפס קילומטר יש אחריות יצרן מלאה בדיוק כמו לרכב חדש, אבל יבואנים רבים מוסיפים לאחריות היצרן גם אחריות יבואן נוספת או מורחבת ובהחלט יכול להיות שרכב אפס קילומטרים שנרכש מחברת ליסינג או השכרה לא יזכה לתוספות הללו. 

חשוב לזכור גם שחשמלית אפס קילומטרים היא אמנם חדשה לגמרי אבל בהחלט יכול להיות שמאז הגעתה ארצה ועד לגיול היא עמדה בחניון חיצוני, חשופה לתלאות מזג האוויר ולהתיישנות של מכלולים. 

אז האם כדאי לרכוש חשמלית 0 ק”מ? 

הישראלים מצביעים ברגליים והתשובה שלהם לשאלה זו היא חיובית, במילים אחרות, התשובה של השוק ברורה לגמרי. מי שרוכש חשמלית אפס קילומטר עושה חשבון פשוט: שקונים חשמלית 0 ק”מ בהנחה של נאמר 12% ולאחר כמה זמן אפשר למכור אותה בהנחה של 11% (ע”פ לוי יצחק) – ברור לגמרי ש-12% ממחיר של חשמלית חדשה הם הרבה יותר מ-11% ממחירה של חשמלית משומשת שתמכרו בעוד שנתיים או שלוש. 

בדגמים נפוצים בשוק עסקת אפס קילומטרים משתלמת, אבל אם אתם מחפשים חשמלית מיוחדת שיש לה ביקוש נמוך יכול להיות שהעסקה תהיה פחות משתלמת כי לאחר מכן תתקשו למכור אותה בשוק הפרטי. מצד שני, דווקא ברכבי יוקרה עסקת 0 קילומטרים היא דרך מעולה להתקדם לרכב פרמיום בהנחה גדולה שיכולה להגיע לעשרות אלפי שקלים. 

ברכישת חשמלית אפס ק”מ תמצאו במקרים רבים שעדיף לעשות את העסקה ישירות מהיבואן ולא מחברת ליסינג או השכרה. במקרה כזה, אין מתווך נוסף בדרך שצריך גם הוא להרוויח וברוב המקרים היצע דגמי האפס ק”מ של היבואן זהה לזה של הדגמים החדשים שלו מבחינת רמות הגימור, חבילות האבזור וכיוב’.  

jeep avenger 3

מה לבדוק כשקונים חשמלית אפס קילומטרים?

אז אם השתכנעתם שעסקת חשמלית 0 ק”מ יכולה להתאים לכם, תוכלו למצוא בשוק הצעות רבות ואטרקטיביות. אם החלטתם ללכת על זה, וודאו שאתם בודקים את הפרמטרים הבאים כדי להבטיח שהעסקה אכן תהיה משתלמת ושתקבלו חשמלית חדשה במצב טוב:

  • נזקים כתוצאה מאחסון ארוך – לפני הליך הגיול מכוניות רבות כאמור מחכות שבועות ואף חודשים ארוכים בנמלים או בחניונים של היבואן או חברת הליסינג. במהלך זמן זה הרכבים עלולים להיפגע מרוחות, אבק, שמש ואפילו מתאונות חניה קלות. בדקו את מצבו החיצוני של הרכב כדי לוודא שהוא לא נפגע. 
  • מצב המצבר – גם לרכבים חשמליים יש מצבר בנוסף לסוללה החשמלית הגדולה והמצבר עשוי להתרוקן לאחר תקופה ארוכה ללא שימוש. בדקו את המצבר ואם הוא אינו תקין דרשו להחליף אותו באחד חדש.
  • מצב הסוללה – הסוללה היא אחד המרכיבים היקרים ביותר ברכב חשמלי. אמנם ניתנת אחריות ארוכה על הסוללה של רכבים חשמליים אבל כשהיא ללא שימוש לאורך חודשים רבים הדבר עשוי להשפיע על פעולתה. במרבית המקרים, היבואנים דואגים לפריקה וטעינה של הסוללה כשהרכב נמצא באחסנה אבל יש לוודא זאת וכן לוודא שהסוללה תקינה ונטענת כהלכה. 
  • שינויים בדגם – קצב העדכונים והחידושים ברכבים חשמליים מהיר ולכן כשאתם רוכשים דגם כלשהו “0 ק”מ” וודאו שזה אותו דגם שנמכר כחדש ולא דגם שלפני מתיחת פנים. חשוב להבין שבמסגרת מתיחת פנים שנראית קוסמטית יכולים להשתנות גם דברים מהותיים כמו קיבולת הסוללה וטווח הנסיעה. גם אם הדגם שנמכר כאפס קילומטרים הוא דגם קודם, לכל הפחות היו מודעים לכך ולהבדלים בינו לבין הדגם החדיש יותר.
  • מתי יוצר – אל תסתפקו בתאריך הרישוי וגם לא בשנת הדגם אלא בדקו מתי הרכב שלכם יוצר, כך שתוכלו לדעת כמה זמן חלף מאז הייצור וכמה זמן המכונית “חיכתה” לפני הגיול. 
  • תקופת אחריות – אחריות היצרן נכנסת לתוקף בדרך כלל כשהרכב מקבל רישוי ועולה על הכביש. וודאו שזה אכן כך ושלא “הפסדתם” תקופת אחריות – הדבר נכון לאחריות על הרכב וגם לאחריות על הסוללה. 
  • צמיגים – למכוניות חשמליות יש במקרים רבים צמיגים ייעודיים שהם גם יקרים יותר מצמיגים רגילים. צמיג שעמד בשמש חודשים ארוכים יכול להתייבש ולהיפגע, בדקו שכל ארבעת הצמיגים חדשים ובמצב תקין.  
  • עדכוני תוכנה – רכבים חשמליים רבים זוכים לעדכוני תוכנה תכופים, גם זמן קצר לאחר ייצורם. בדקו שהחשמלית שבחרתם עברה את עדכוני התוכנה של היצרן במידה והיו כאלו ממועד הגעתה לישראל ועד למועד המכירה.      

אודות עורך האתר: ד”ר חנן גולן, עורך ראשי ובעלים משותף של אתר “חשמליות”, הוא מהקולות הבולטים בעיתונות הרכב בישראל מאז 1995.
לאורך השנים שימש כעורך ראשי במגזינים ובאתרים מובילים, מרצה באוניברסיטאות, וחיבר ספרי עיון ופרוזה – תוך שילוב ייחודי של מומחיות מקצועית בעולמות הרכב וניסיון תקשורתי עשיר.