טלקאר יבואנית מותג קיה לישראל, מודיעה על תחילת שיווק קיה EV3 רכב השנה בעולם לשנת 2025
11.9.2025
מאת:מערכת חשמליות. עורך האתר: דר’ חנן גולן. תצלומים: יצרן
קיה EV3 הוא SUV קומפקטי (C-SUV) המבוסס על ערכים הממוקדים בלקוח, וכולל את מגוון הטכנולוגיות המובילות ועטורות הפרסים של קיה EV6 ו-EV9 בתצורה קומפקטית, יעילה, מרווחת ונוחה, ובמחיר אטרקטיבי ונגיש.
תכונות אלה זכו לביקורות מעולות ברחבי העולם והעניקו לקיה EV3 שלל פרסים במגוון רחב של תחרויות, העיקרית שבהן רכב השנה בעולם 2025 WCOTY.
עיצוב חיצוני
פילוסופיית העיצוב “Opposites United” של קיה, משלבת ערכים שונים של טבע ומודרניות כדי ליצור שלם הרמוני, הייתה מרכזית בעיצוב העיצוב החדשני, הדינמי והדרמטי של קיה EV3.
השפעת הפילוסופיה הזו משדרגת את התחושה והאווירה של ה-EV3 ומשלבת בצורה מושלמת אסתטיקה עם פונקציונליות.
מידות – אורך 4,300 מ”מ, רוחב 1,850 מ”מ, גובה 1,560 מ”מ ובסיס גלגלים של 2,680 מ”מ.
ה-EV3 משדר נוכחות אסרטיבית ועדכנית. מלפנים, יחידות תאורה ראשית ותאורת DRL הממוקמות בקצוות המרכב תורמות ליצירת יציבה רחבה ובטוחה במיוחד, עם חתימת אור ייחודית המזוהה עם דגמי EV של המותג.
מרחב פנימי
עיצוב הפנים של קיה EV3 מציע תא נוסעים מרווח אשר יכול לאכלס בנוחות חמישה נוסעים.
קיה יצרה תא נוסעים פונקציונלי ויעיל ביותר, המשרה אווירה נעימה ומהנה בכל נסיעה.
מסך רחב בגודל של כ 30 אינץ’ – הכולל לוח מחוונים בגודל 12.3 אינץ’, תצוגה לבקרת האקלים בגודל 5 אינץ’ ומסך נוסף למידע ובידור בגודל 12.3 אינץ’ – משלב תפעול קל ואינטואיטיבי של בקרת האקלים ומספק גרפיקה ברורה ומידע אינטואיטיבי לנהג.
המסך משתרע עד מרכז הדשבורד, ומעניק לנוסע במושב הקדמי גישה לתכונות בידור וניווט.
חלק ניכר מהגדרות והעדפות הנהג, כולל מצב נהיגה, בקרת שיוט, בידור וניווט, ניתנות לשליטה באמצעות כפתורים על גלגל ההגה. שורה נוספת של כפתורים מתחת למסך המרכזי מפעילה באופן אינטואיטיבי פונקציות שונות כמו מדיה ותצורת מערכת הרכב.
EV3 כולל את מערכת HVAC (חימום, אוורור ומיזוג אוויר) הדקה והקומפקטית הראשונה בעולם, המספקת נוחות עקבית בתא הנוסעים בכל תנאי מזג האוויר, תוך מיקסום הנוחות ומזעור צריכת החשמל, מבלי לפגוע בטווח הנסיעה.
המערכת הארוזה בחוכמה מעניקה לנוסעים במושבים הקדמיים 6 ס”מ נוספים של מקום ברגליים, בהשוואה למערכת HVAC קונבנציונלית.
כמו בכל קיה חדשה, דגם EV3 משלב מגוון רחב של פריטים ברי קיימא כדי להאיץ את הקיימות בקנה מידה גדול. בד ממוחזר מיושם על לוח המחוונים ועל עיטורי הדלתות ליצירת אווירה נעימה וביתית.
פוליאתילן טרפתאלט (PET) שהוא בין סוגי הפלסטיק הקלים ביותר למחזור בעולם, נמצא בשימוש באזורים רבים בפנים הרכב, כולל המושבים, ריפוד התקרה, משענות היד של הדלתות, הקישוט, שטיחי הרצפה ומדף כיסוי המטען.
חוויית נהיגה מחשמלת
EV3 כולל מערכת הנעה חשמלית קדמית מתקדמת המבוססת על הפלטפורמה המודולרית הגלובלית החשמלית (E-GMP) ומשתמשת בטכנולוגיית הסוללות מהדור הרביעי של קיה. דגם SR מוצע עם סוללה של 58.3 קילוואט-שעה, בעוד שגרסת הLR-ארוכת הטווח מצוידת בסוללה של 81.4 קילוואט-שעה.
שתי הגרסאות מונעות באמצעות מנוע חשמלי בהספק 150 קילוואט/283 ניוטון מטר, המאפשר תאוצה מ-0 ל-100 קמ”ש של 7.5 שניות. המהירות המרבית של ה-EV3 היא 170 קמ”ש. טווח הנסיעה המשולב של קיה EV3 בגרסת SR עומד על 432 ק”מ, ובנסיעה עירונית מאפשר טווח של עד 577 ק”מ לפי תקן WLTP. בגרסת LR עם הסוללה הגדולה יותר הטווח המשולב עולה ל 589 ק”מ, ובנסיעה עירונית ניתן להגיע לטווח של עד 759 ק”מ ע”פ WLTP.
גמישות מרשימה זו מעניקה לאלו שנכנסים לראשונה לעולם הניידות החשמלית ביטחון מלא להתמודד עם נסיעות ארוכות.
כאשר סוללת ה-EV3 זקוקה בסופו של דבר לטעינה מחדש, הנוסעים יכולים להירגע בנוחות של תא הנוסעים המרווח, שכן מערכת ניהול טעינת הרכב המתקדמת של קיה מאפשרת לסוללה להיטען בהספק עד 150Kw ולמלא את הסוללה מ-10% עד 80% תוך 29 או 31 דקות (בהתאם לגודל הסוללה), ולהוסיף כ 200 ק”מ לטווח הנסיעה ב 15 דקות בלבד.
נתוני הטווח המדהימים של קיה EV3 מושגים באמצעות מגוון חידושים הנדסיים וטכנולוגיים, בין היתר באמצעות מבנה אווירודינמי מתקדם הכולל פתחי קירור אקטיביים, עיצוב גלגלים אופטימלי, חיפויים בצדדים ובתחתית הרכב לזרימת אוויר אופטימלית ועוד.
קיה EV3 כולל שדרוגים במערכת הבלימה הרגנרטיבית, כגון מערכת i-pedal חדשה, המעניקה לנהג שליטה וגמישות משופרים, בזכות הפרדת רמות הבלימה מתפקוד העצירה המלאה, מה שמאפשר נהיגה בדוושה אחת בכל מצבי הבלימה הרגנרטיבית, כולל בנסיעה לאחור.
מערכת Driving Range Guide חדשה מסייעת לנהג למקסם את טווח הנסיעה ע”י תצוגה בלוח המחוונים של הטווח המקסימלי והמינימלי האפשרי בהתאם לסגנון הנהיגה, לצד חישוב טווח מבוסס על יעילות הנהיגה בפועל.
כמו ב-EV9 הגדול, מהנדסי קיה עסקו בקדחתנות אחר יעילות אופטימלית ו-EV3 כולל אווירודינמיקה משופרת של המרכב עם כיסוי תלת-ממדי מלא המאפשר מקדם גרר נמוך במיוחד של 0.263 cd. טכנולוגיית יחידת ניהול סוללה (BMU) ויחידת ניטור תאים (CMU) חדישים מבטיחים שמארזי הסוללות במתח גבוה 58.3kWh ו-81.4kWh ישתמשו באנרגיה בצורה היעילה ביותר האפשרית.
“קיה EV3 תוכננה כדי לענות על צרכי לקוחות המעוניינים במכונית התואמת את ערכי הקיימות שלהם, אך אינם רוצים להתפשר על הצרכים היומיומיים שלהם. היא מספקת את אחד מתאי הנוסעים והמטען הטובים ביותר בקטגוריה, בעוד שארכיטקטורת ה-E-GMP הגמישה מספקת טווח נסיעה מהמובילים בקטגוריה. עם ה-EV3, קיה הגדירה מחדש את סגמנט רכבי ה-SUV החשמליים כדי ליצור דגם קומפקטי המצויד באופן מקיף בטכנולוגיה ותכונות חדשניות”, אמר ספנסר צ’ו, סגן נשיא וראש תכנון עסקי גלובלי.
בטיחות ללא פשרות
קיה ציידה את ה-EV3 בשלל תכונות מתקדמות במיוחד בתחום הבטיחות, הנהיגה, הנוחות והטעינה, השמורות בדרך כלל לרכבים גדולים ויקרים יותר. מערכות סיוע מתקדמות לנהג (ADAS) בקיה EV3 כוללות בקרת וקטור מומנט דינמית חשמלית eDTVC כדי להבטיח שהרכב יעביר את הכוח לכביש בצורה חלקה ויציבה.
סיוע במניעת התנגשות קדמית, סיוע בשמירה על נתיב, סיוע בנהיגה בכביש מהיר וסיוע במניעת התנגשויות בתנועה חוצה מאחור מספקים תמיכה וביטחון נוספים לנהג בכל נסיעה, לא משנה כמה ארוכה או קצרה.
EV3 הוא הדגם הראשון של קיה שנהנה מטכנולוגיית הבלימה הרגנרטיבית החדשה i- Pedal 3.0 המאפשרת לנהג להתאים את רמת הבלימה הרגנרטיבית בהתאם להעדפתו, ומאפשרת נהיגה באמצעות דוושה אחת.
זה ממקסם את יעילות האנרגיה ומפחית באופן ניכר את העייפות בנסיעות ארוכות, מה שמאפשר לרכב לנסוע רחוק יותר בטעינה אחת והופך את הנסיעה למרתקת, מהנה ונוחה יותר.
רמות אבזור
קיה EV3 ישווק בישראל ב 3 רמות גימור עשירות באבזור נוחות ובטיחות:
EV3 EX SR (58.3 Kwh) במחיר של 164,900 ₪
EV3 Premium SR (58.3 KWh) במחיר של 169,900 ₪
EV3 Executive LR (81.4 Kwh) במחיר של 186,900 ₪
אודות עורך האתר: ד”ר חנן גולן, עורך ראשי ובעלים משותף של אתר “חשמליות”, הוא מהקולות הבולטים בעיתונות הרכב בישראל מאז 1995.
לאורך השנים שימש כעורך ראשי במגזינים ובאתרים מובילים, מרצה באוניברסיטאות, וחיבר ספרי עיון ופרוזה – תוך שילוב ייחודי של מומחיות מקצועית בעולמות הרכב וניסיון תקשורתי עשיר.
