מבחן דרכים פולקסווגן ID. BUZZ GTX

27 באוגוסט 2025  מאת: ד”ר חנן גולן תצלומים: פולקסוואגן

רקע

בשנת 2022, לאחר לא מעט קדימונים, השיקה פולקסוואגן את הגרסה החדשה והחשמלית של הטרנספורטר המיתולוגי. הדגם החדש בעל העיצוב הנוסטלגי מוצע בגרסה מסחרית, בגרסאות בעלות בסיס גלגלים קצר וארוך וכן בגרסת הקצה הבכירה (עם בסיס גלגלים ארוך) GTX עם שני מנועים חשמליים והנעה כפולה.

עיצוב חיצוני

במקרה הזה, תמונה שווה הרבה יותר מאלף מילים… העיצוב הייחודי משלב בין נוסטלגיה ל-Bulli המקורי לבין מראה עתידני, ואי אפשר להתעלם מהתוצאה הסופית שהיא רכב בולט ומסובב ראשים, במיוחד בגרסת GTX המוחצנת עם חישוקי ”21, צביעה דו-גונית וצמיגים ספורטיביים.

עיצוב פנים

עיצוב הפנים קונבנציונלי הרבה יותר, במיוחד כיום כשיש דגמים חשמליים רבים עם סביבת נהג דיגיטלית. בניגוד למוחצנות החיצונית, עיצוב הפנים אופייני לפולקסוואגן, נקי וסולידי. ב-GTX יש נגיעות ספורטיביות עם תפירה אדומה למושבים, הגה ספורטיבי עם כיתוב GTX על רקע אדום ועוד. הגג הפנורמי החכם משתרע על פני שטח עצום ואינו ניתן לפתיחה אבל הוא עשוי מזכוכית “חכמה” שמתאימה את מידת השקיפות לרמת האור בחוץ.   

סביבת נהג והנדסת אנוש

סביבת הנהג מזכירה דגמי ID אחרים והיא מינימליסטית עם לוח מחוונים דיגיטלי קטן ומסך מולטימדיה גדול ”12.9. אין כמעט כפתורים (פרט למתגים בהגה), אבל יש מושב מצוין עם מגוון אפשרויות כוונון ושלל תאי אחסון גדולים ונוחים לשימוש. המושב החשמלי מצוין ומספק תמיכה מעולה ויש גם שתי משענות יד לנהג ושפע של תאי אחסון. צימוד של טלפון נייד מתבצע אלחוטית ויש גם תא ייעודי לטלפון נייד עם טעינה ושקעי USB. חלק מהחומרים חושפים את המקור המסחרי של הדגם אך מדובר במיעוט ובסופו של יום איכות החומרים וההרכבה טובות כמצופה מפולקסווגן.

מרחב ואבזור

מרחב לא יחסר לכם ב-ID. BUZZ גדל המידות וכל הנוסעים ייהנו מגישה נוחה ומשפע של מרווח, יציאות מיזוג עם פנל שליטה, מחזיקי כוסות ואפילו מגשים בגב המושבים הקדמיים. רשימת האבזור העשירה כוללת בין השאר טעינה אלחוטית לטלפון נייד, מושבים קדמיים חשמליים תאורת אווירה, מצלמת 360 מעלות, מערכת עזר לחניה, דלתות צד ודלת תא מטען חשמליות, חישוקי סגסוגת, מערכת מולטימדיה עם מסך ”12.9 ועוד. ה-GTX זוכה גם למערכת שמע משודרגת של הרמן קרדון, חישוקי ”21, פנסי LED MATRIX, גג זכוכית פנורמי, ריפודים משודרגים ועוד.

 

ביצועים, טווח וצריכת אנרגיה

ה-BUZZ GTX מצויד בשני מנועים חשמליים עם הספק מרבי של 340 כ”ס (מנוע אחד ו-285 כ”ס בשאר הגרסאות) ובהנעה כפולה. למרות משקל עצמי גבוה, הביצועים מרשימים עם 6.4 שניות מאפס למאה ומהירות מרבית של 160 קמ”ש. הסוללה הגדולה היא בעלת קיבולת של 91 קווט”ש שמספקים טווח נסיעה מרבי של עד 452 ק”מ. כמו במקרים רבים אחרים גם כאן הטווח תלוי מאוד באופי הדרך והנהיגה, בלימה רגנרטיבית (ללא אפשרות בחירה בין רמות) מוסיפה לטווח תוך כדי הנהיגה. 

התנהגות כביש ונוחות

ה-ID הוא רכב מסחרי בבסיסו והמתלים שלו לא רכים מדי. מצד אחד צמיגי ”21 נמוכי חתך פוגמים באיכות הנסיעה אבל מהצד השני בסיס הגלגלים הארוך עוזר לשיכוך המהמורות. בסך הכול נוחות הנסיעה טובה, במיוחד על אספלט איכותי. המיניוואן המגודל מאפשר התקדמות בקצב מהיר מאוד בביטחון עם שליטה יחסית בתנועות המרכב ואחיזה גבוהה. באותה נשימה, זהו עדיין רכב גדול, כבד וגבוה. ההיגוי לא קל מדי אבל תחושת הבלימה מלאכותית כמקובל ברכבים חשמליים (לפחות רובם).

בטיחות

ל-ID. BUZZ ציון בטיחות ישראלי 6 וציון מקסימלי של 5 כוכבי בטיחות של ארגון ה-EURO NCAP. חבילת הבטיחות כוללת בין השאר בקרת שיוט אדפטיבית עם מנגנון זחילה בפקקים, ניטור מרחק מלפנים עם בלימת חירום אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, בלימה אוטומטית בנסיעה לאחור, מערכת אזהרת פתיחת דלת, ניטור שטחים מתים אקטיבי ו-7 כריות אוויר.  

אהבנו: עיצוב, מרחב, שימושיות, ביצועים

אהבנו פחות: מחיר, איכות חלק מהחומרים, לא למופנמים

שורה תחתונה: מיניוואן חשמלי יוצא דופן, ה-GTX מרשים בכל היבט אבל הגרסה הרגילה עם בסיס גלגלים ארוך תיתן תמורה טובה יותר     

מחיר:  452,0900 ₪

מתחרים מרצדס EQV, וויה דרים, מקסוס מיפה 7/9, קיה EV9, BYD טאנג, הונגצ’י E-HS9, קדילאק אסקלייד IQ

מפרט טכני 

קיבולת סוללה 91 קוט”ש

טווח נסיעה 452 ק”מ WLTP

הספק / מומנט 340 כ”ס / 57.1 קג”מ

הנעה כפולה

מידות (א/ר/ג)  4962 / 1985 / 1907 מ”מ

בסיס גלגלים 3239 מ”מ

נפח תא מטען 306 ליטר (2,469 עם מושבים מקופלים)

תאוצה 0-100 6.4 שניות

מהירות מרבית 160 קמ”ש

אחריות: 3 שנים

למפרט המלא לחצו כאן >>