מתיחת פנים לרכב הפנאי החשמלי של ב.מ.וו. – עדכון עיצובי, גרסאות חדשות וטווחי נסיעה משופרים
תצלומים: BMW
מאת: חנן גולן
תאריך: 16 בפברואר 2025
ב.מ.וו. חושפת את מתיחת הפנים של ה-iX, ה-SAV (Sport Activity Vehicle) שלה, ארבע שנים לאחר השקתו. הדגם הושק לראשונה בשנת 2021 כדגם המתקדם ביותר במסגרת המהפכה החשמלית של ב.מ.וו. עם עיצוב יוצא דופן, ביצועים מרשימים, טווחי נסיעה ארוכים (ל-2021) ושלל חידושים טכנולוגיים בתא הנוסעים.
הדגם המחודש דומה מאוד לזה המקורי, עם מגוון שינויים ובתוכם גריל כליות בעיצוב חדש, פנסים קדמיים חדשים, סינרים אווירודינמיים מלפנים ומאחור בעיצוב חדש וגם מגוון רחב יותר של צבעי מרכב וחישוקים חדשים. תא הנוסעים מציע עתה חבילות עיצוב פנים חדשות לצד אבזור סטנדרטי עשיר מבעבר ורשימת תוספות אופציונליות ארוכה יותר.
יחידות ההנעה זכו לשדרוג ויש גם גרסאות חדשות ושונות מבעבר. גרסת xDrive45 מחליפה את ה-xDrive40 עם הספק של 408 כ"ס (תוספת של 82 כ"ס) ותאוצה מ-0-100 קמ"ש תוך 5.1 שניות (שיפור של שנייה). גרסת xDrive60 (מחליפה את xDrive50) קיבלה עוד 21 כ"ס (544 כ"ס בסה"כ) והתאוצה מאפס למאה אורכת עתה 4.6 שניות בלבד. המהירות המרבית של שתי הגרסאות היא 200 קמ"ש. הגרסה החזקה ביותר כעת היא ה-xDrive70 עם 659 כוחות סוס (ב-My Mode Sport,) 0-100 תוך 3.5 שניות ומהירות מרבית של 250 קמ"ש.
לצד השיפור בהספקים ובביצועים ה-iX קיבל גם סוללות משודרגות שמגדילות את טווח הנסיעה: 94.8 קווט"ש ב-xDrive45 (תוספת של 30%), 109.1 קווט"ש ב-xDrive60 ו-108.9 קווט"ש ב-xDrive70. יחד עם שדרוג של מערכת החשמל, הגרסאות החדשות מציעות עד 40% יותר בטווח הנסיעה בהשוואה לדגם לפני מתיחת הפנים: 602 ק"מ בגרסת 45, 701 ק"מ בגרסת 60 ועד 600 ק"מ בגרסת 70.
ב.מ.וו. מדווחת גם על שידרוג של מתח הטעינה המקסימלי ל-175 קילוואט בגרסת 45 ועד 195 קילוואט בשתי הגרסאות הנוספות. כמו כן זכה ה-iX גם לשיפור וכוונון של מערכת המתלים ולמערכות סיוע לנהג חדשות כולל Highway Assistant שמקנה יכולות נהיגה אוטונומית +Level 2.