חטיבת פולקסווגן מסחריות מבית צ'מפיון מוטורס החלה לשווק בימים אלו בישראל את הדגם החשמלי הראשון בפורטפוליו הדגמים שלה, ID. Buzz, דגם חשמלי המציע את פרשנות העידן החשמלי לאחד האייקונים המוטוריים הידועים בעולם הרכב.
תצלומים: יצרן
מאת: מערכת חשמליות
תאריך: 27 באפריל 2025
פולקסווגן ID. Buzz, שנוחת בישראל לאחר העדכונים האחרונים שעבר הדגם בשנה שעברה, מסכם שבעה עשורים של מיקרובאס אל תוך עידן התוכנה והדיגיטליזציה. המיניוואן החשמלי של מותג פולקסווגן מציע אופי וייחודיות בשילוב עם טכנולוגיה והנעה חשמלית, תוך שמירה על הקסם של דגם ה-"Bulli" המקורי שמכר למעלה מ-13 מליון כלי רכב מאז ירדה הגרסה הראשונה מפס הייצור – מראה רטרו אייקוני, שפע של מרחב פנים ופרופורציות המזכירות את הטרנספורטרים המיתולוגיים – ישיבה גבוהה בקצה השמשה, חזית רטרו עם פנסים עדכניים ולוגו ענק, שילוב צבעים ועוד.

ה-ID. Buzz יוצע בישראל בגרסת נוסעים ובגרסת משלוח מסחרית. גרסת הנוסעים תוצע עם שני מרכבים, קצר וארוך ושתי רמות גימור עם 285 כ"ס (PRO) ו-340 כ"ס 4X4 (GTX – גרסת הבולי החזקה אי פעם) ועם שתי סוללות. ברמת גימור PRO יוצעו מרכב קצר, עם סוללה של 84 קוט"ש ומרכב ארוך עם סוללה בנפח 91 קוט"ש. בעוד בגרסה הדינמית של ה-GTX יוצע רק מרכב ארוך עם הסוללה הגדולה. גרסת המשלוח תציע שורת מושבים קדמית בלבד עבור נהג ושני נוסעים עם סוללה של 84 קוט"ש. מחיר ה-ID. Buzz בגרסת משלוח יעמוד על 335,000 ₪, בעוד ה-ID. Buzz בגרסת הנוסעים ברמת גימור PRO יוצע במחיר של 385,000 ₪ למרכב קצר ו-395,000 ₪ למרכב הארוך. גרסת ה-GTX של ה-ID. Buzz תוצע במחיר של 452,000 אלף ₪ לגרסת 5 מושבים. (גרסת ה-7 מושבים זמינה בשתי הרמות, בתוספת של 3,000 ₪). לכל גרסאות הנוסעים נדרשת אגרת רישוי על סך 5,365 ₪, בעוד האגרה על גרסת המשלוח תעמוד על 3,806 ₪.

ה-ID. Buzz מציע עיצוב על זמני המבוסס על מוטיבי העיצוב של הטרנספורטר המיתולוגי, תוך ניצול המרחב האופטימלי, של גרסת המיניוואן לחמישה אנשים. החזית כוללת את מוטיבי הטרנספורטר המוכרים עם צמד פנסי LED (מערכת תאורת IQ.Light בטכנולוגיית Matrix LED כאופציה, סטנדרט בדגם ה-GTX והמשלוח) המתחברים ללוגו המותג הענק במרכז. גריל חלת הדבש הנמצא בתחתית החזית כולל כונסי אוויר שחורים דינמיים בגרסת ה-GTX לצד בתי מראות וידיות שחורות מבריקות. הרכב מציע בסיס גלגלים קצר של 2,989 מ"מ או ארוך של 3,239 מ"מ לצד רוחב של 1,985 מ"מ וגובה של 1,907 מ"מ עם שפע של מקום בתא המטען לנסיעות ומזוודות (1,340 ליטר קיבולת, לאחר שליפת שורת מושבים שלישית) בעוד שאם שורת המושבים השנייה מקופלת למטה, קיבולת העומס עולה עד 2,469 ליטר. חישוקי 19 אינץ משלימים את המראה הייחודי (21 אינץ בגרסת ה-GTX).

ה-ID. Buzz מציע (גרסת ה-GTX) גג זכוכית פנורמי חכם Smart Glass היכול להציע רמות שקיפות שונות בלחיצת כפתור. הרכב בגרסת מיניוואן יוצע בשני מרכבים. קצר וארוך עם שלל אופציות נוחות ליציאה ופריקה של אנשים וציוד. לרכב דלתות הזזה חשמליות מימין ומשמאל (עם חלונות הזזה חשמליים) ודלת הרמה אחורית חשמלית, כולל פונקציית Easy Open לפתיחה וסגירה קלה עם מחוות רגל ללא מגע, עם חלון כהה בדומה לכל תא הנוסעים שמציע חלונות כהים גם בשורה שנייה ושלישית.

עיצוב הפנים של ה-ID. Buzz שומר על הקסם של הטרנספורטר תוך ניצול מקסימלי של מקום עם שפע של פתרונות אחסון. הרכב כולל או שתים או שלוש שורות מושבים עם אפשרות לשבעה מושבים. המושבים מתקפלים בשורה השנייה והשלישית (בשורה השלישית המושבים גם נשלפים) כסטנדרט למקרה הצורך. המושבים החשמליים מלפנים כוללים זיכרון המאפשר שמירה ושחזור אוטומטי של הגדרות המושב (גרסת GTX ו-PRO בלבד) לפי העדפות ואפשרות לכניסה "חכמה" במושב הנהג שמקלה על הכניסה והיציאה מהרכב על ידי הזזת המושב אוטומטית. לנהג ולנוסע בדגמי הנוסעים מוצעות משענות יד. הרכב כולל כסטנדרט בכל הגרסאות מולטימדיה עם מסך מגע בגודל של 12.9 אינץ, עם מערכת App Connect אלחוטית לחיבור לטלפון הנייד באמצעות Car Play (אפל) או Android Auto (גוגל) לצד מערכת שמע הכוללת 9 רמקולים. רשימת האבזור ארוכה וכוללת בנוסף, לוח מחוונים דיגיטלי, הגה רב תפקודי עם חימום, מערכת בקרת אקלים מפוצלת ל-3 אזורים מסוג Climatronic, מערכת Keyless לכניסה והנעה ללא מפתח, חיישני חניה היקפיים, חיישני גשם, מערכת עזר לחניה Park Assist Plus כולל זיכרון ועוד. גרסת ה-GTX מוסיפה בנוסף, גג שמש פנורמי דיגיטלי חכם, תצוגת Head Up Display, מערכת שמע של Harman Kardon עם 13 רמקולים ועוד.

ה-ID. Buzz מוצע עם מנוע חשמלי אחד בגרסאות ה-PRO ושני מנועים חשמליים עם הנעת 4X4 בגרסת ה-GTX. הרכב מוצע עם סוללת ליתיום-יון בשתי רמות קיבולת: 84 קוט"ש בגרסת המשלוח ובגרסת ה-PRO הקצר וסוללה בעלת קיבולת של 91 קוט"ש בגרסאות ה-PRO הארוך וה-GTX. גרסת ה-PRO בתצורת הנוסעים מציעה הספק של 285 כ"ס עם 57.1 קג"מ המאיצים את הרכב ב-7.9 שניות מאפס למאה קמ"ש וטווח נסיעה מירבי משוקלל של 450 קילומטרים בעוד גרסת ה-GTX הספורטיבית מציעה הספק של 340 כ"ס עם 57.1 קג"מ המאיצים את הרכב ב-6.4 שניות מאפס למאה קמ"ש וטווח נסיעה מירבי משוקלל של 464 ק"מ. גרסת המשלוח מציעה 285 כ"ס עם 57.1 קג"מ ותאוצה של 7.9 שניות מאפס למאה וטווח נסיעה מירבי משוקלל של 452 ק"מ. לרכב מהירות טעינה מקסימלית של עד 200 קילוואט כסטנדרט עם המרכב הארוך, בעוד בקצר בוא מציע 185 קילוואט, עם טעינת AC עד 11 קילוואט אפשרית במטענים ביתיים סטנדרטיים.

רמת הבטיחות של ה-ID. Buzz עומדת בסטנדרטים הגבוהים ביותר עם שלל מערכות עזר מתקדמות המסייעות לנהג וכוללות, כסטנדרט, בין היתר: ניטור מרחק מלפנים, מערכת Travel Assist, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב, מערכת אזהרת פתיחת דלת, מערכת בלימה אוטומטית בחירום, מערכת לבלימת חירום מפני הולכי רגל ו/או רוכבי אופניים, מערכת אקטיבית למניעת התנגשות צד ב"שטח מת", בלימה אוטומטית בנסיעה לאחור, מערכת התראה במצב של עייפות נהג, מערכת זיהוי כלי רכב ב"שטח מת", מצלמה אחורית, מערכת עזר לחניה Park Assist Plus כולל זיכרון, שבע כריות אוויר (שש בגרסת המשלוח), חיישני חנייה היקפיים עם חיווי ויזואלי על הצג ועוד