מבחן דרכים פולקסווגן ID.5 Pro

31 במרץ 2025  מאת: ד"ר חנן גולן תצלומים: פולקסווגן

רקע

פולקסוואגן ID.5 הוא גרסת הפנאי-קופה של ה-ID.4, עם ממדים גדולים יותר במעט ועיצוב בולט יותר. ה-ID.5 הושק כבר בשנת 2021 והגיע לישראל באמצע שנת 2024. לצד העיצוב הנאה הוא מצויד גם במנוע חזק יותר עם ביצועים משופרים וטווח נסיעה ארוך במעט מאחיו. ה-ID.5 מוצע בשתי רמות גימור, Pro ו-Pro Premiun.

עיצוב חיצוני

למדנו כבר להכיר את המראה של דגמי ID של פולקסווגן וה-5 אינה שונה מהותית. העיצוב נקי ומתקדם, אין פה ידיות דלתות נשלפות אבל יש מרכב פנאי-קופה מסוגנן, ספויילר אחורי, יחידות תאורה מתקדמות IQ.LIGHT וחישוקי "19 נאים ("20 ברמת גימור Pro Premium). ל-ID.5 פרופיל נאה והיא נראית טוב גם מאחור ומהחזית. הביקורת היחידה היא שבמבט מאחור הרכב נראה צר מעט (רוחב 1,852 מ"מ) ושבצבע לבן היא נראית אנונימית.

עיצוב פנים

עיצוב הפנים מודרני ונקי אבל הגוונים הכהים (פרט לעיטורי המתכת) משרים אווירה קודרת מעט. בנוסף, איכות החומרים אינה אחידה ולצד דיפונים ופלסטיקה איכותית ניתן למצוא גם אזורים עם פלסטיק מרשים פחות. מושבי ה-ergoActive הארגונומיים בעלי התפעול החשמלי עם משענת יד וריפודי זמש (ArtVelour) מצוינים.   

סביבת נהג והנדסת אנוש

סביבת הנהג של פולקסווגן מינימליסטית למדי עם לוח מחוונים דיגיטלי קטן ומסך מולטימדיה גדול "12.9. יש הגה תלת זרועי קטום מצופה עור עם כפתורי משוב הפטי ומגוון תאי אחסון בסביבת הנהג. התפעול באמצעות כפתורים בהגה יכול לבלבל וגם תפעול המסך המרכזי הגדול לא תמיד אינטואיטיבי.  

מרחב ואבזור

ה-ID.5 מרווחת באופן מפתיע עם שפע של מקום לרגליים ליושבים מאחור שנהנים גם מיציאות מיזוג עם שליטה ומשקעי USB. תא המטען גדול (549 ליטר) ונוח להעמסה אבל אין תא קדמי נוסף. חבילת האבזור כוללת בין השאר טעינה אלחוטית לנייד, צימוד טלפון נייד אלחוטי, תאורת אווירה, מצלמת 360 מעלות ועוד. ברמת גימור Pro Premium מקבלים גם גג שמש פנורמי, מושבי ספורט, מערכת שמע Harman/Kardon וחישוקי "20 עבור תוספת של 30,000 שקלים.      

 

ביצועים, טווח וצריכת אנרגיה

שלא כמו ID.4, גרסת הפנאי-קופה מצוידת במנוע חזק יותר עם הספק מרבי של 286 כוחות סוס. הסוללה היא בעלת קיבולת של 82 קווט"ש וטווח הנסיעה המרבי עומד על 522 ק"מ (546 ב-Pro Premium). הביצועים טובים עם תאוצה מאפס למאה תוך 6.7 שניות ומהירות מרבית של 180 קמ"ש אבל זה לא הופך את ה-ID לספורטיבית בעיקר בשל חוסר תחושה בבלימה (יש שני מצבי בלימה רגנרטיבית) והגה כבד ואיטי.  

התנהגות כביש ונוחות

כיול המתלים של ID.5 נוקשה למדי ויחד עם משקל עצמי גבוה יש לכך השפעה על הנוחות. נוחות הנסיעה מחוץ לעיר מצוינת אבל בעיר פחות וה-ID.5 לא מחבבת את האספלט והבאמפרים הישראליים. זוויות הרכינה מוחשיות וכאמור גם תחושות ההיגוי והבלימה ובסך הכול זוהי מכונית בעלת התנהגות כביש בטוחה אבל חדוות הנהיגה בה מוגבלת.

בטיחות

ל-ID.5 ציון בטיחות ישראלי 6 וציון מקסימלי של 5 כוכבי בטיחות של ארגון ה-EURO NCAP. חבילת הבטיחות שלה כוללת בין השאר בקרת שיוט אדפטיבית עם מנגנון זחילה בפקקים, ניטור מרחק מלפנים עם בלימת חירום אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, ניטור שטחים מתים אקטיבי ו-7 כריות אוויר.  

אהבנו: עיצוב, מרחב, ביצועים, שימושיות

אהבנו פחות: הנדסת אנוש, נוחות עירונית, מחיר

שורה תחתונה: חשמלית נאה ומוצלחת אבל גם קצת משעממת ביחס לאלטרנטיבות בטווחי המחיר הללו  

מחיר:  256,900 ₪

מתחרים טסלה Y, יונדאי איוניק 5, אקספנג G9, סקודה אניאק קופה

מפרט טכני 

קיבולת סוללה 82 קוט"ש

טווח נסיעה 522 ק"מ WLTP

הספק / מומנט 286 כ"ס / 55 קג"מ

הנעה אחורית

מידות (א/ר/ג)  4599 / 1852 / 1607 מ"מ

בסיס גלגלים 2770 מ"מ

נפח תא מטען 549 ליטר

תאוצה 0-100 6.7 שניות

מהירות מרבית 180 קמ"ש

אחריות: 3 שנים

למפרט המלא לחצו כאן >>

דילוג לתוכן